استاندار گیلان

در بحث فساد تعارفی با هیچکسی نداریم | مرکز تحقیقات کیوی در غرب گیلان راه اندازی می شود

استاندار گیلان، فساد ستیزی را از شعارهای راهبردی رئیس جمهور دانست و خاطر نشان‌کرد: در این بحث تعارفی با هیچکسی نداریم و با هماهنگی‌های صورت گرفته با قوه قضاییه و دستگاه‌های نظارتی با جدیت عمل می‌کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بندر آستارا، اسدالله عباسی در آیین تکریم و معارفه سرپرست جدید فرمانداری که در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: دولت سیزدهم برگرفته از اراده آحاد مردم است و خدمت به مردم را افتخار خود می‌داند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه اولویت اول دولت مهار و کنترل کرونا بود که الحمدلله با تلاش‌های صورت گرفته شاهد وضعیت خوب ومطلوب در این زمینه هستیم، افزود: با توجه به شیوع سویه‌های جدید باید پروتکل‌ها رعایت و از ماسک استفاده شود.

وی با بیان‌ اینکه دولت در حوزه بهداشت و درمان اقدامات خوبی انجام داده است، تصریح‌کرد: در تجهیزات پزشکی و دارویی کمبودی در کشور نداریم.

عباسی، مهار و کنترل تورم، شرایط مطلوب در ذخایر کالاهای اساسی، خنثی کردن تحریم‌ها، دیپلماسی فعال در وین، عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای، افزایش صادرات غیرنفتی و آزادسازی پول‌های بلوک شده را از جمله اقدامات دولت در چند ماه گذشته عنوان کرد و گفت: در راستای برنامه‌های دولت سیزدهم خدمات و اقدامات خوبی در استان گیلان صورت گرفته است.

عالی‌ترین نماینده دولت در گیلان ادامه داد: طی ماه‌های گذشته ۵۰ مجوز در حوزه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف صادر شده است که این نشان از توجه دولت به رونق و توسعه استان گیلان دارد.

وی با اشاره به اینکه فضای خوبی در بخش صنعت، تولید و اشتغال استان گیلان ایجاد می‌شود، افزود: در بخش مسکن ملی نیز با توجه به تقاضا زمین مهیا شده است.

عباسی، فساد ستیزی را از شعارهای راهبردی رئیس جمهور دانست و خاطر نشان‌کرد: در این بحث تعارفی با هیچکسی نداریم و با هماهنگی‌های صورت گرفته با قوه قضاییه و دستگاه‌های نظارتی با جدیت عمل می‌کنیم.

 

وی با بیان‌اینکه اقتصاد آستارا هم دریا محور، هم گردشگر محور و هم کشاورز محور است، اضافه‌کرد: باید در سه بخش مذکور اقدامات اساسی صورت گرفته و بنادر استان نیز فعال شود.

عباسی با اشاره بر لزوم برقراری خطوط هوایی بین رشت و آستراخان روسیه، گفت: با رایزنی‌های انجام شده روابط بین بندر آستارا و بندر آستراخان توسعه می‌یابد.

وی از اختصاص اعتبار به توسعه فرستنده صدا و سیما در شهرستان آستارا خبر داد و تصریح‌کرد: به بحث مرزبانی نیز بودجه اختصاص می‌یابد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه در دولت گذشته اعتماد به دولت و امید کمرنگ شده بود، ادامه داد: از ظرفیت مردم، سازمان‌های مردم نهاد، مساجد و پایگاه‌های بسیج باید در راستای رفع مشکلات و توسعه بهره گرفته شود.

عباسی با تاکید بر اینکه از همه ظرفیت‌ها در راستای توسعه و عمران استان و شهرستان آستارا استفاده شود، گفت: مسئولان به سراغ خواسته‌ها و مشکلات مردم بروند نه اینکه منتظر بمانند تا مردم به آنان مراجعه کنند.

استاندار گیلان همچنین گفت: در جریان سفر قریب الوقوع رییس جمهوری به گیلان، مجوز راه اندازی مرکز تحقیقات کیوی را به عنوان یک محصول استراتژیک تولیدی در غرب گیلان گرفته ایم تا بتوانیم از وارد آمدن آسیب به محصولات و صادرات آن جلوگیری کنیم.

اگر مدیری کار می‌کند باید ابقاء شود

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر صالحی در آیین تکریم و معارفه سرپرست جدید فرمانداری که در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از شعارهای رئیس جمهور تغییر به نفع مردم بود و باید در راستای تحقق این شعار کارهای اساسی صورت گیرد.

امام جمعه موقت بندر آستارا با بیان‌اینکه اگر مدیری کار می‌کند باید ابقاء شود و اگر مدیری کم کار است و مردم از وی ناراضی هستند تغییر یابد، افزود: مسئولان گره‌ گشایی از کار مردم را در اولویت قرار دهند.

وی بر تکریم ارباب رجوع در ادارات تاکید کرد و گفت: در مسئولیت‌ها افراد شایسته و کاربلد به کار گرفته شوند.

صالحی به پتانسیل‌های شهرستان آستارا اشاره و خاطرنشان‌کرد: با این همه ظرفیت در آستارا معنا ندارد که در این شهرستان بیکار داشته باشیم.

امام جمعه موقت بندر آستارا اضافه‌کرد: اگر از امکانات موجود بهره گرفته شود نه تنها در آستارا بیکار نخواهیم داشت بلکه از سایر استان‌ها و شهرستان‌ها نیروی کار جذب می‌شود.

صالحی بر بهره‌گیری از افراد شایسته در مسئولیت‌ها تاکید کرد و گفت: اگر از افراد شایسته در مسئولیت‌ها استفاده شود بسیاری از مشکلات و نواقصات برطرف و در گشایش در کار مردم را شاهد خواهیم بود.

برای توسعه کشور، استان و شهرستان باید همه دست به دست هم دهیم

عنایت رضایی‌پور نیز در این آیین، اظهارکرد: وظیفه فرماندار برنامه‌ریزی، نظارت، هماهنگی و اجرای برنامه‌ها و اهداف دولت است که برای محقق شدن آن تمام تلاش خود را به کار می‌بندم.

سرپرست فرمانداری بندر آستارا با بیان‌ اینکه برای توسعه کشور، استان و شهرستان باید همه دست به دست هم دهیم، افزود: به مشکلات آستارا و پتانسیل‌های آن آگاهی کامل دارم و در راستای حل مشکلات تمام توان خود را به کار گرفته و در این مسیر نیازمند همراهی مردم و مسئولین هستم.

سید سعید میرقربانی نیز در این آیین به اهمیت خاص و ویژه آستارا اشاره کرد و از مسئولان خواست در راستای برطرف کردن مشکلات شهرستان و توسعه بیش از پیش آن نگاه ویژه داشته باشند.

سرپرست سابق فرمانداری بندر آستارا در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همراهی مسئولان شهرستان و مردم در طول مدت خدمت خود، برای سرپرست جدید فرمانداری آرزوی موفقیت کرد.

گفتنی است، در پایان این آیین از زحمات ۷ ماهه سید سعید میرقربانی تجلیل و قدردانی و عنایت رضایی‌پور به عنوان سرپرست جدید فرمانداری شهرستان آستارا منصوب شد.

همچنین جمشید مهدوی به عنوان معاون برنامه ریزی و عمرانی این شهرستان معرفی گردید.