امام جمعه آستارا:

وظیفه امام جمعه ایجاد فضای وحدت و آرامش در جامعه است

جلسه شورای اداری شهرستان مرزی بندر آستارا با محوریت آیین معارفه امام جمعه جدید شهرستان در سالن دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بندر آستارا، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گیلان در آیین معارفه امام جمعه جدید شهرستان مرزی بندر آستارا این شهرستان با اشاره به لزوم شناسایی موقعیت دشمن در عصر امروز بیان کرد: امروز دشمن با یک جنگ ترکیبی وارد میدان شده و در چهار مرحله جنگ سرد، سخت، نیمه سخت و نرم و جنگ ادراکی امروز به مصاف آنها رفته ایم.

حجت الاسلام والمسلمین ولی عادلی با اشاره به تغییر در نظرات افرادی که روزگاری انقلابی بودند، تصریح کرد: این ها تیر خورده های جنگ شناختی و ادراکی هستند و عقاید و افکار و اعتقادات این افراد تغییر کرده است، این افراد بدون احساس زخم تیر خورده اند و باید بسیار مراقب جنگ دشمن در این عرصه باشیم.

عادلی با تاکید بر استفاده از علمای انقلابی و جوان توسط نهاد نماز جمعه بیان کرد: ائمه جمعه بر اساس برنامه محوری ارزیابی می شوند و ائمه جمعه جوان، انقلابی با انگیزه، جهادی و پای کار از آینده های کشور هستند و امام جمعه جدید آستارا یکی از این جوانان است.

امام جمعه

ائمه جمعه مغناطیس جذب تمامی افکار جامعه هستند

سرپرست فرمانداری آستارا در این آیین با اشاره به علما به عنوان نماد همبستگی در جامعه بیان کرد: نهاد نماز جمعه یک نهاد مقدس و ائمه جمعه زبان گویای مردم هستند.

عنایت رضایی پور نماز جمعه را قرارگاه ایمان دانست و تصریح کرد: با نگاه به بیانیه گام دوم انقلاب متوجه اهمیت خودسازی، تمدن سازی و جامعه پردازی می شویم و اساس این ها بر عهده علما و روحانیون و ائمه محترم جمعه است.

نماینده عالی دولت در آستارا با اشاره به ترویج اخلاق در جامعه به عنوان یکی از وظایف ائمه جمعه با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب بیان گرد: ائمه جمعه مغناطیس جذب تمامی افکار جامعه هستند و امروز در شهرستان ۹۱ هزار نفری حساس و مهم آستارا ۴۳ درصد مردم زیر ۳۰ سال هستند و باید به ذهن و افکار جوانان توجه ویژه ای داشت.

رئیس شورای اداری آستارا بیان کرد: مهمترین نقش امام جمعه جوان و انقلابی جذب جوانان‌ در این عصر توطئه پردازی دشمن است و برای رفع موانع و تقویت زیر ساخت ها با کمک امام جمعه محترم گام خواهیم برداشت.

رضایی پور با تاکید بر لزوم هماهنگی میان دولت و امام جمعه بیان کرد: همدلی و همکاری این دو نهاد باعث رشد و توسعه شهرستان شده و منویات مقام معظم رهبری را در این نقطه کشور در کنار یکدیگر پیاده خواهیم کرد.

دشمنان امروز با تکنولوژی روز به جنگ اعتقادات آمده اند

نماینده مردم آستارا در مجلس در این آیین با اشاره به نماز جمعه به عنوان محلی برای دفاع، جهاد، برابری، تبادل افکار و اداره جامعه اسلامی دانست و بیان کرد: شهدای محراب نشان دهنده ترس و خوف دشمنان از جایگاه وحدت بخش نماز جمعه دارند و باید از این جایگاه رفیع دفاع کرد

غلامرضا مرحبا با اشاره به لزوم پرشور بودن صفوف نماز جمعه هر هفته نسبت به قبل بیان کرد: مقام معظم رهبری روزی از شبیخون فرهنگی گفتند و امروز به خوبی فرمایش معظم له را مشاهده می کنیم، امام جمعه رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان است و باید به این مساله توجه ویژه ای داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دشمنان امروز با تکنولوژی روز به جنگ اعتقادات آمده اند و جوانان باید با تکنولوزی و تولید محتواهای ویژه به جنگ آن ها برویم.

وی بیان کرد: امروز یک وحدت در بین مسئولان آستارا وجود دارد و همه در کنار هم برای رفع مشکلات مردم گام برخواهیم داشت.

عدالت خواهی فریاد زدن نیست

امام جمعه جدید شهرستان مرزی بندر آستارا در این آیین با اشاره به جایگاه نماز جمعه عنوان قرارگاه فرهنگی، ایمان، بصیرت و اخلاق کشور بیان کرد: با لطف خدا و کمک دوستان سعی در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی را داریم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد باقری ارومی با اشاره به اهمیت شورای فرهنگ عمومی در توسعه فرهنگی جامعه بیان کرد: هنجارهای جامعه باید در این شورا عملی شده و از توان و ظرفیت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی بهره مند شد.

باقری ارومی با اشاره به مطالبه گری نهاد نماز جمعه در خصوص بیان مشکلات مردم و پیگیری حل آن تصریح کرد: عدالت خواهی فریاد زدن نیست! وظیفه امام جمعه ایجاد فضای وحدت و آرامش در جامعه است و همه جریان ها و گروه های فکری باید با یکدیگر اتحاد و وحدت داشته باشد.

وی بیان کرد: رضایت عمومی مردم اولویت کاری ما است و امروز به عنوان فرزند آستارا در خدمت شما هستم و تمام توان و تلاش خود را برای در کنار شما بودن و اعتلای حقیقی و واقعی آستارا به کار خواهیم گرفت.

انتهای پیام/