یک مقام اتحادیه اروپا خبر داد

چرخش اتحادیه اروپا به سوی گاز آذربایجان

یک مقام اتحادیه اروپا گفت: این بلوک در مواجهه با هزینه بالای انرژی و تحویل محدود از سوی روسیه، به دنبال دریافت گاز طبیعی بیشتر از جمهوری آذربایجان است.

به گزارش پایگاه خبری بندر آستارا، کادری سیمسون، کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا با اوج گیری تنشها میان اوکراین و روسیه که تامین کننده اصلی گاز اروپاست و تلاش اروپا برای تامین گاز از منابع مختلف علاوه بر روسیه، به جمهوری آذربایجان سفر کرد.

تشدید تنشها میان غرب و روسیه بر سر اوکراین، نگرانیها نسبت به جریان گاز روسیه به اروپا را برانگیخته و باعث شده است کمیسیون اروپا و آمریکا به دنبال جایگزینهای دیگری برای تامین گاز این منطقه باشند. با این حال توانایی جمهوری آذربایجان برای تولید و صادرات بیشتر گاز طبیعی محدود است.

سیمسون در یک کنفرانس مطبوعاتی در باکو گفت: اتحادیه اروپا امیدوار است خط لوله ترانس آدریاتیک صادرات گاز از جمهوری آذربایجان به اروپا را افزایش دهد. این بلوک امیدوار است خط لوله ترانس آدریاتیک ظرفیت صادراتش را از هشت میلیارد مکتر مکعب فعلی، به ۱۰ میلیارد متر مکعب در سال افزایش دهد.

خط لوله ترانس آدریاتیک سال میلادی گذشته بیش از ۸.۱ میلیارد متر مکعب گاز را از جمهوری آذربایجان به اروپا منتقل کرد که از این میزان، ۶.۸ میلیارد متر مکعب به ایتالیا رفت. این خط لوله بخش نهایی پروژه ۴۰ میلیارد دلاری است که کریدور گاز جنوبی نامیده شده است.

انتهای پیام/