به دنبال انتشار فیلمی در فضای مجازی؛

شهرداری آستارا مسموم کردن سگ های بلاصاحب را تکذیب کرد

امروز فیلمی از انتقال لاشه یک قلاده سگ و یک توله توسط عوامل شهردای آستارا منتشر شده است که شهردار آستارا این موضوع را تکذیب کرد و گفت: فرآیند شهرداری آستارا در خصوص سگ های بلاصاحب، زنده گیری و انتقال به پناهگاه موقت است و هرگز در خصوص کشتن آنها اقدامی نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بندر آستارا، روابط‌عمومی شهرداری آستارا در این خصوص بیانیه ای صادر کرد که بدین شرح است:

بدنبال انتشار اخباری مبنی بر کشتار سگ های بلاصاحب توسط شهرداری آستارا و پخش فیلم تصاویر مربوط به انتقال لاشه یک قلاده سگ در فضای مجازی بدینوسیله در جهت تنویر افکار عمومی به اطلاع همشهریان گرامی می رساند؛

در پی تماس تلفنی یکی از شهروندان و اعلام وجود لاشه یک قلاده سگ و توله همراه آن در محدوده پارک توسکا در فلکه زکات (بلوار خرمشهر) نیروی های شهرداری آستارا در راستای انجام وظیفه ذاتی خویش اقدام به اعزام یک دستگاه خودرو خدماتی جهت برداشتن و انتقال لاشه نموده است.

متعاقباً خانمی به شهرداری مراجعه و اظهار می نماید یک قلاده سگ و توله متعلق به ایشان توسط عوامل شهرداری مسموم و کشته شده است و بلافاصله شهرداری را ترک می نماید.

لذا شهرداری آستارا ضمن اطمینان خاطر به همه شهروندان و دوستداران طبیعت و حیوانات اعلام می دارد که این مطالب شایعه ای بیش نبوده و از سوی شهرداری آستارا تکذیب شده و چنین اقداماتی شدیدا محکوم می گردد.

لازم به ذکر است شهرداری آستارا حامی حقوق حیوانات و درخواست های معقولانه دوستداران حقوق حیوانات بوده و در راستای ایجاد پناهگاه موقت و کمک هزینه نگهداری و پرداخت هزینه های مربوط به عقیم سازی و تیمار این حیوانات تلاش می نماید.

همچنین شهرداری ضمن اعلام آمادگی مجدد در زمینه حمایت از حقوق حیوانات خواستار پیگیری موضوع از طریق مراجع ذیربط گردیده است.

میثم الوان پور در گفتگوی کوتاه با خبرنگار ما با اشاره به اینکه جلوگیری از تضییع حقوق حیوانات به خصوص سگهای ولگرد و بلاصاحب در ردیف اهم برنامه های مدیریت شهری قرار دارد، گفت: شهرداری آستارا  براساس مفاد بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها ضمن حفظ حقوق این دسته از حیوانات، به دستورالعمل های ابلاغی نیز پایبند بوده و با وجود فشارها و هزینه های گزاف ناشی از تهیه دارو و نگهداری، تمام قد برای کنترل جمعیت سگهای دوره گرد در آستارا ایستاده است.

شهردار آستارا در پایان از بخشداران و دهیاران و مسئولین ذیربط خواست در راستای ساماندهی و جلوگیری از ورود سگ های ولگرد به داخل شهر و شهرستان آستارا همکاری و مساعدت لازم را بعمل آورند.

انتهای پیام/