امام جمعه موقت آستارا:

زیرساخت های آستارا پاسخگوی نیاز ها نیست/ نباید کلنگ زنی جدیدی را پذیرفت

امام جمعه موقت بندر مرزی آستارا، گفت: زیرساخت های موجود در این شهرستان حساس و مرزی، جوابگوی نیازها نیست.

به گزارش پایگاه خبری بندر آستارا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر صالحی، در جلسه شورای اداری بندر مرزی آستارا که با حضور وزیر ورزش و جوانان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هستیم و از همین جا به ساحت مقدس شهدای گرانقدر ایران اسلامی درود می فرستیم.

وی با بیان اینکه با استقرار دولت آقای رئیسی، مردم امیدوار شده اند، ادامه داد: این دولت روزهای جمعه و تعطیل خود را برای رفع مشکلات مردم صرف می کند.

وی با تأکید بر اینکه اگر همین رویه ادامه یابد، مردم امیدوارتر می شوند، تصریح کرد: آستارا شهر حساسی است و دارای مرزهای سه گانه زمینی، دریایی و ریلی می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین صالحی، زیرساخت های موجود را جوابگوی نیازهای شهرستان ندانست و خاطر نشان کرد: در روزهای عادی غیرکرونایی هزاران هزار مسافر داخلی و خارجی وارد این شهرستان می شود که نمی توان با این امکانات از آنها میزبانی کرد.

وی با اشاره به اینکه نباید کلنگ زنی جدید را برای شهرستان پذیرفت، افزود: تا تکمیل پروژه های قدیمی محقق نشود، کلنگ زنی جدید معنایی ندارد.

وی اضافه کرد: مشکل آب و فاضلاب، تکمیل استادیوم وحدت، تکمیل سالن آمفی تئاتر ارشاد، راه آهن سراسری رشت – آستارا و سایر موارد از مهمترین درخواست های مردم شهرستان است.

سود ناشی از ایجاد زیرساخت های آستارا عاید کشور می شود

سیدسعید میرقربانی، معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان مرزی بندر آستارا، در این جلسه خاطر نشان کرد: اهمیت شهرستان مرزی بندر آستارا در حوزه های اقتصادی بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه باید همه زیرساخت های موجود در شهرستان تقویت شود، توضیح داد: اگر بسترهای لازم را با توجه به شرایط استراتژیک شهرستان ایجاد کنیم، سود ناشی از این اقدام عاید کل کشور می شود.

به گزارش ایسنا، رسیدگی به وضعیت معیشت هنرمندان، اهدای وام ازدواج هنرمندان با حذف تبصره اهدا به ازدواج اولی ها، تعیین تکلیف وضعیت لایروبی حوضچه منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا، رایزنی با کشور جمهوری آذربایجان در راستای کاهش ترافیک کامیونی، درخواست اجرای کامل خدمات جامع ایثارگران، تعیین تکلیف استخدام فرزندان ایثارگران، رتبه بندی فرهنگیان، بیمه تأمین اجتماعی مربیان ورزشی، رفع مشکلات استادیوم وحدت، تکمیل استخر سرپوشیده بانوان، مدنظر قرار دادن شرایط ویژه جهت تبادلات ورزشی بین استان گیلان در شمال کشور و استان لنکران جمهوری آذربایجان، رفع مشکلات اهل تسنن و تعیین تکلیف مسکن و بیمه خبرنگاران از مهمترین درخواست های نمایندگان صنوف مختلف در این جلسه بود.

انتهای پیام/