استاندار گیلان

ایران و روسیه برای ساخت خط آهن رشت – آستارا به توافق رسیدند

استاندار گیلان گفت: ایران و روسیه برای ساخت خط آهن رشت - آستارا به توافق رسیدند. 

استاندار گیلان گفت: ایران و روسیه برای ساخت خط آهن رشت – آستارا به توافق رسیدند.

 به گزارش پایگاه خبری بندر آستارا، اسد الله عباسی ظهر امروز در حاشیه بازدید از بارانداز ریلی آستارا_آستارا اظهار داشت:  با تکمیل خط آهن رشت -آستارا، ترانزیت، تجارت کالا و مسافر را بر اساس منویات مقام معظم رهبری و دستور رئیس جمهور هرچه سریعتر راه اندازی کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه احداث و اتصال خط آهن رشت-آستارا با مشارکت روسیه عملیاتی میشود گفت: در سفری که دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه به استان گیلان و آستارا انجام شد، مسیر خط آهن رشت به آستارا و رشت به کاسپین مورد بررسی قرار گرفت.

عباسی با بیان اینکه برای اجرای طرح احداث خط آهن رشت-آستارا هر دو طرف آمادگی کامل را دادند افزود: انشالله پس از بازدید های میدانی که با دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه از این منطقه صورت گرفت به رودی عملیات این پروژه آغاز می شود.

استاندار گیلان با تاکید بر تسریع توسعه و افزاش ظرفیت بارانداز ریلی آستارا-آستارا_آستارا تصریح کرد: امیدواریم بر اساس منویات مقام معظم رهبری، دستور رئیس جمهور هرچه سریعتر کریدور شمال به جنوب از مسیر جمهوری اسلامی ایران عملیاتی شود.

عباسی با اشاره به تعیین اعتبارات و امضای تواقفات ایران با روسیه نیز گفت: مذاکرات و گفتگوی دو طرف در این پروژه نهایی شده است و بر اساس خواسته همه مردم گیلان با توکل به خدا این استان قطب تجارت در منطقه خواهد شد.

وی ادامه داد: انشاالله ظرفیتهای آستارا هم شکوفا و بندر آستارا و هم بحث راه آهن آستارا به آستارا و آستارا به رشت و به سایر نقاط دنیا انجام خواهد شد.

ایگور لویتین،در این بازدید ادامه داد: طبق دستور رئیس جمهور روسیه، برنامه احداث خط ریلی رشت آستارا را با برنامه ریزی این طرح را آغاز می کنیم

دستیار ویژه رییس‌جمهور روسیه با بیان اینکه امروز بازدیدهای میدانی مشترکی با نماینده عالی دولت در گیلان داشتیم افزود: از استاندار گیلان برای میزبانی و از وزارت راه و شهرسازی ایران جهت هماهنگی این سفر خوب قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/