نماینده آستارا

افزایش محدوده تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد انزلی منوط به تصویب در هیئت‌وزیران است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: افزایش محدوده تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد انزلی تا شهرستان‌های رودبار، بندر آستارا و رودسر منوط به تصویب در هیئت‌وزیران است.

غلامرضا مرحبا در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بندر آستارا، با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش محدوده منطقه آزاد تجاری و صنعتی انزلی اظهار داشت: بر اساس این مصوبه فرودگاه سردار جنگل رشت، شهرک‌های صنعتی خمیران انزلی، سپیدرود رشت، و صومعه‌سرا به محدوده منطقه آزاد انزلی الحاق شدند.

نماینده آستارا در مجلس بابیان اینکه تمام اعضای مجمع نمایندگان گیلان در تصویب این مصوبه تلاش کردند، تصریح کرد: بر اساس مصوبه مجلس پهنه‌های صنعتی سازمان از حدود ۶۰ هکتار کنونی به بالغ‌بر ۹۰۰ هکتار افزایش می‌یابد.

مرحبا با اشاره به اینکه در سفر اخیر وزیر اقتصاد به گیلان تمام نمایندگان استان درخواست افزایش تردد خودروها را به ایشان تحویل دادند افزود: با توجه به اینکه تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد انزلی، صرفاً در شهرستان‌های تالش، آستارا و رودبار حق تردد نداشتند از ایشان خواستیم این مورد در هیئت دولت مطرح شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یکی از دلایل اصلی پیگیری افزایش محدوده تردد خودروهای منطقه آزاد انزلی را ارتباطات تجار و سرمایه‌گذاران بین تمام شهرهای گیلان دانست و خاطرنشان کرد: تجاری که در بندر آستارا،تالش و بندر انزلی فعال هستند با تصویب این طرح، تردد آنان تسریع و تسهیل می‌شود.

نماینده آستارا در مجلس با تأکید بر اینکه این مصوبه در دستور کار هیئت دولت قرارگرفته است گفت: مصوبه افزایش محدوده تردد خودروهای منطقه آزاد انزلی در محدوده اختیارات هیئت دولت است و نیازی به مصوبه مجلس ندارد.

مرحبا با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه جذب سرمایه‌گذار در بندر آستارا هم افزود: فرآیند سرمایه‌گذاری با توجه به شرایط اقتصادی کشور امری بسیار سخت است ولی علیرغم این وضعیت به‌صورت مداوم جلساتی با سرمایه‌گذاران داریم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذار همانند یک آهوی گریزپا است تصریح کرد: سرمایه‌گذار باید امنیت اقتصادی داشته باشد و ما باید این بستر را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کنیم تا آنان مجاب به سرمایه‌گذاری در منطقه شوند.

نماینده آستارا در خصوص تبدیل یا ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا به منطقه آزاد تجاری نیز اظهار داشت: دولت و مجلس در خصوص ایجاد منطقه آزاد تجاری حساسیت بسیار بالایی دارند که البته با توجه به شرایط منحصر بفرد این شهرستان به نوعی در گذشته در حق این شهرستان اجحاف شده است.

مرحبا با تأکید بر اینکه ایجاد منطقه آزاد تجاری باید توجیه اقتصادی برای منطقه داشته باشد افزود: یکی از راهکارهای استفاده از مزایای منطقه آزاد تجاری اتصال مناطق منفصله و به‌نوعی “لکه‌ای” به منطقه آزاد تجاری است که در حال بررسی کارشناسی این موضوع هستیم.

انتهای پیام/۶۱۷